Aktuel udstilling
Andre arrangementer

Aktuel udstilling:

Lene Stevns Jensen

9. oktober til 7. november 2021.

Der er fernisering lørdag den 9. oktober, kl. 13-16. Udstillingen åbnes af medlem af Næstved Byråd og Region Sjælland Kirsten Devantier. Åbningstale og lodtrækning kl. 13.30.

Om Lene Stevns Jensen

Lene Stevns Jensens arbejder er inspireret af mødet med fremmede kulturer og deres forskellige syn på verden omkring os. Hun har boet i Grønland, været gæst ved Kunstakademiet i Beijing, og i foråret 2010 var hun på studieophold ved Det Danske Institut i Damaskus. Desuden har hun arbejdet ved Universitetet i Fairbanks, Alaska og på Svalbard, og været Artist in Residence ved Kunstcenteret i Banff og senere i Duncan, Canada.

Krukke i bronze

Men også de forskellige materialer, Lene Stevns Jensen bruger, og deres muligheder inspirerer hende. Mest arbejder hun i stentøj, bronze og tand, og hun kombinerer ofte materialerne. I stentøj og bronze modellerer hun bl.a. hvalrosser med tænder skåret i hvalros- eller mammuttand. I bronze fremstiller hun kvinder og Kvindens udvikling fra kvinde til Fuglekvinde – hvor kvinder og Fuglekvinder alle har smykker af mammuttand.

Hvalros i bronze med tænder af hvalrostand

Arbejdet med form interesserer Lene Stevns Jensen, og i de senere år har hun modelleret en del større krukker, som er forskellige i form og dekoration, men alligevel med en vis form for sammenhæng i udtrykket. Krukkerne kan have hanke, nogle ens, andre forskellige, hestehår kan indgå i dekorationen, og nogle krukker kan f.eks. være modelleret op på tre ben.

Kvindens udvikling, bronze og mammuttand

Lene Stevns Jensen tegner uendelig mange skitser, enkelte af dem forstørrer hun så og hænger op for at arbejde efter dem, men skitsen er mest til inspiration, og ofte bliver resultatet et helt andet end skitsen.

Krukke med bladguld og mammuttand

Trebenet krukke med hanke

Lene Stevns Jensens arbejder sælges fra Galleri Unicorn, som er tilknyttet hendes værksted, og fra udstillinger i ind- og udland.

Galleri Unicorn, Rørholmsgade 13, kld.tv, 1352 Kbh K, www.lenestevnsjensen.dk, tlf: 61480505, lenest.jensen@gmail.com.

Næstved Kunstforening - Sct. Peders Kirkeplads 14 C - 4700 Næstved - tlf. 52 39 79 60 - Webmaster Ellen Olsen - Opdateret d. 3.10.2021